HISTORIE CHIPTUNINGUChiptuning motorů, zvýšení výkonu motorů, snížení spotřeby, chip tuning se zárukou ...

Stručná exkurze do historie vývoje řídící motorové elektroniky:

1967

1. řídící jednotka, Mercedes Benz, řízené dávkování benzínu do karburátoru.

1975

Řídící jednotka Bosch v závodních vozech.

1980

Bosch K-Jetronic do většiny produkčních osobních benzínových vozů.

1980

První úpravci řídících jednotek pomocí odporů optimalizovali dávkování paliva v souladu s mechanickými (sání, vačka, výfuk apod.) úpravami motorů.

1985

Bosch Motronic vybavený chipem EPROM umožňoval nahrání nových dat.

DIESEL TECHNIK - chiptuning, chip tuning, zvýšení výkonu motoru

1988

BMW 324 TD – 1. diesel s elektronickou řídící jednotkou (ECU).

1989

Audi 100 2,5 TDI přichází s elektronickým akcelerátorem.

1992

Audi 80 1,9 TDI – kvalitativně nová konstrukce (ve výrobě do současnosti).

1993

VW Golf 3 získal licenci od Audi.

1997

Bosch EDC 15 – řídící jednotka pro nové emisní normy.

1999

Další automobilky přicházejí s řízeným vstřikováním (Fiat s JTD, Renault s dCI, PSA s HDI).

2004

Bosch EDC 16 – řídící jednotka schopná vyhovět emisním normám EURO 3 a 4.

2006

Řídící jednotka Siemens ECU, schopná řešit spalování s filtrem pevných částic nainstalovaném ve výfukovém systému.