1967
|
1. řídící jednotka, Mercedes Benz, řízené dávkování benzínu do karburátoru. |
1975
|
Řídící jednotka Bosch v závodních vozech. |
1980
|
Bosch K-Jetronic do většiny produkčních osobních benzínových vozů. |
1980
|
První úpravci řídících jednotek pomocí odporů optimalizovali dávkování
paliva v souladu s mechanickými (sání, vačka, výfuk apod.) úpravami
motorů.
|
1985
|
Bosch Motronic vybavený chipem EPROM umožňoval nahrání nových dat.
|
|
1988
|
BMW 324 TD – 1. diesel s elektronickou řídící jednotkou (ECU).
|
1989
|
Audi 100 2,5 TDI přichází s elektronickým akcelerátorem. |
1992
|
Audi 80 1,9 TDI – kvalitativně nová konstrukce (ve výrobě do současnosti). |
1993
|
VW Golf 3 získal licenci od Audi.
|
1997
|
Bosch EDC 15 – řídící jednotka pro nové emisní normy. |
1999
|
Další automobilky přicházejí s řízeným vstřikováním (Fiat s JTD, Renault s dCI, PSA s HDI). |
2004
|
Bosch EDC 16 – řídící jednotka schopná vyhovět emisním normám EURO 3 a 4.
|
2006
|
Řídící jednotka Siemens ECU, schopná řešit spalování s filtrem pevných částic nainstalovaném ve výfukovém systému. |